mandyvp.reismee.nl

Alweer de 3e week!

Inmiddels ben ik al 4 weken van huis, waarvan ik er 3 in Portugal zit. Het voelt als een soort omslag punt. Eerst was het: ‘goh, ik zit hier nog maar twee weken en het voelt als een eeuwigheid’ en nu is het meer ‘wow ik zit hier alweer drie weken, wat gaat de tijd snel!’. En de tijd gaat zeker snel, mijn school weken zitten er alweer op en vanaf volgende week ga ik stage lopen! De stage plekken rouleren per week, ik begin maandag met een week stage op de MRI. De stage plekken daarna zijn wel allemaal CT plekken. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan op stage, hopelijk kunnen de patiënten me een beetje verstaan!

De leraar had vrijdag een mini busje geregeld, waarmee we met de klas naar Lissabon zijn gegaan. In Lissabon hebben we twee musea bekeken, wat voor mijn doen wel heel extreem is. Beide musea waren leuk om te zien door de gids die ons vol enthousiasme van alles uitlegde, maar het was niet helemaal wat ik had verwacht toen we hoorde dat we naar Lissabon zouden gaan. Wat deze dag bijdroeg aan onze Portugese les weet ik ook niet helemaal het ene museum ging namelijk over Azië en het andere museum bevatte allemaal schilderijen. Van de stad hebben we helaas bijna niets gezien, maar goed, ik was toch sowieso van plan om nog een keer naar Lissabon te gaan!

Op zaterdag heb ik samen met Romy en Lotte in de ochtend de antiek markt bezocht, hier hebben we lekker in het zonnetje geluncht. Hier konden we nog eens extra van genieten doordat we constant aan het idee dachten dat er in Nederland sneeuw ligt en het bij ons lekker 16 graden is met een strak blauwe lucht!

In de avond zijn we met de klas uiteten geweest, na het eten zijn we rechtstreeks doorgegaan om te stappen. We zijn in één of andere Portugese stamkroeg geëindigd waar hoofdzakelijk Portugese liedjes werden gedraaid en waar bij de bar lolly’s werden uitgedeeld (geniaal!).

Afgelopen weekend heb ik ook misbruik gemaakt van de specialiteit van Coimbra, patisserie!! Hier heb ik absoluut geen problemen mee :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!