mandyvp.reismee.nl

Stage is begonnen!

Inmiddels is de stage periode aangebroken en heb ik bij twee ziekenhuizen en één privé kliniek meegekeken. Het is leuk en soms ook verbazingwekkend om de verschillen te zien die er tussen Nederland en Portugal zijn. Ondanks de Portugese zinnetjes die we op school hebben geleerd, is het in de praktijk toch best wel lastig om mezelf echt nuttig te maken, waardoor het vooral bij meekijken en bij knoppen werk blijft.

De eerste week stage hoefde ik maar twee dagen te werken. Het waren wel dagen van 12 uur, maar als voordeel was ik de rest van de week vrij en daarom ging ik samen met de Ierse meiden naar Lissabon. Donderdag ochtend vertrokken we en we hebben bijna alles van Lissabon deze dag al gezien. Patricia moest de volgende ochtend vroeg weg moest, waardoor we in een hoog tempo door de stad gegaan. Vrijdag hebben we nog wat door het oude deel van de stad gelopen, wat ik er echt super schattig uit vond zien met alle kleine weggetjes en trappetjes!

Beide avonden zijn we nog naar verschillende kroegjes geweest. Bij één van die kroegen konden we een liter cocktail voor 7 euro bestellen!

Op zaterdag besloten we naar Sintra te gaan, hier hadden we van onze professor goede verhalen over gehoord en aangezien we Lissabon toch al helemaal hadden verkent… Sintra is echt een super schattige plaats, met veel kastelen en parken. Achteraf had ik er nog wel nog wel vroeger naar toe willen gaan want we hebben uiteindelijk één van de kastelen over moeten slaan.

Zondag ben ik samen met Romy naar de oude universiteit gegaan, waar ook een oude bibliotheek was. Vooral de bibliotheek vond ik erg leuk om te zien. Officieel mocht je er geen foto’s maken, maar als boefjes hebben wij dat natuurlijk niet kunnen laten…

Afgelopen vrijdag gingen we met een groep een kroegen tocht doen, waarbij we ons in teams moesten opgeven. Omdat ons team te klein was hadden we een oproep gedaan in een facebook groep en sloten een Duits en een Portugees meisje zich bij ons aan en een Deense jongen. Uiteindelijk was dit ons team, de jager bommers!

Het is echt een geniaal avondje geworden!

Reacties

Reacties

Carmen

Hey Mandy, Leuke foto's! Ik herken je niet op die laatste tussen de jager bommers! Of sta je er niet op? :O
Leuk om te zien dat je veel tijd hebt om leuke dingen te doen, dan komt het goed zodra ik je op kom zoeken

mandyvp

Hé Carmen! Ik een beetje verscholen! Ik sta links op de foto naast Rick. De laatste week heb ik waarschijnlijk weinig stage dus dat gaat sowieso goed komen als je langs komt!! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!