mandyvp.reismee.nl

Bezoek!

De afgelopen twee weken zijn weer zo snel voorbij gegaan, de periode waarop iedereen bezoek krijgt is aangebroken en ook mijn ouders zijn langs geweest! Ik vond het zo leuk om ze weer te zien, ik keek er echt naar uit! Met stage had ik het zo kunnen regelen dat ik de hele periode dat mijn ouders in Coimbra waren vrij was, wat erg mooi was want daardoor konden we extra veel dag tripjes maken.


Woensdag avond de 25e waren mijn ouders in Coimbra aangekomen, die avond zijn we uren bijgepraat en zijn we in de stad uit eten geweest bij de Rock planet. De rock planet is een restaurant/bar die helemaal vintage is ingericht, toen ik er voor het eerst ging eten wist ik gelijk dat ik me ouders hier mee naar toe wilde nemen. Gelijk bij de ingang staat er een oude Amerikaanse auto (sorry pap, ben vergeten wat voor soort het was), als je iets verder loopt kom je een Harley Davidson motor tegen die achter de bar staat te pronken. Bij het restaurant gedeelte is er ook een tram die in de lucht hangt, als het restaurant wat drukker is kan je daar ook eten maar we mochten hem alsnog wel even van binnen bewonderen.


De volgende dag heb ik mijn ouders de hoogte punten van Coimbra laten zien, dit is in de oude kathedraal.


Vrijdag was zo’n beetje de enige mooie dag die mijn ouders in Coimbra hadden en daarom besloten we om wat natuur op te zoeken. We gingen naar Serra da Estrela, dat is het gebergte van Portugal. De tomtom van mijn ouders deed het helaas tijdelijk niet, waardoor ik old fasion ging kaartlezen. In de bergen hebben we zelfs wat sneeuw gezien, het schijnt ook dat je hier kan skiën maar de pistes zijn we niet tegen gekomen. Onderweg naar de bergen hebben we echt prachtig uitzicht gezien, de foto’s laten het er niet helemaal op uitkomen.



Op zaterdag besloten we om naar Buçaco te gaan, een paleis met een groot park er om heen. Zoals ik al zei, vrijdag was zo’n beetje de enige mooie dag die we hadden, dit was het prachtige uitzicht dat we hadden!


In de middag zou het weer een beetje opklaren, waardoor we besloten om naar het strand, Figueira da Foz te gaan. Gelukkig was het gestopt met regenen!


Van één van de meiden die ik had ontmoet had ik de tip gekregen om naar Tomar te gaan. In Tomar was boven op de heuvel een heel groot klooster gebouwd, voordat we er in gingen had ik het helemaal niet zo groot verwacht. Elke keer werd ik verbaasd omdat er nóg een binnen plaats was, dit is zonder twijfel de grootste klooster die ik tot nu toe heb gezien en ik vond het super mooi! De eerste foto is ook bij Tomar genomen.


En op maandag ochtend moest ik alweer afscheid nemen van mijn ouders, het voelde toch wel een beetje gek om weer afscheid te nemen. Op dat moment realiseerde ik me dat ik hier nog maar één maand zit en daarna alweer terug naar Nederland komt, het is echt bizar hoe snel de tijd gaat!

Ow ja en stage: De afgelopen twee weken heb ik in het universitaire ziekenhuis stage gelopen, wat eens stuk leuker was dan de privé kliniek van daarvoor! Om en om positioneerde ik en Patricia de patiënten en scanden we, dus we konden in ieder geval wat doen en ik kon mijn paar Portugese zinnetjes weer gebruiken. Vanaf volgende week zit ik weer in die prive kliniek, maar dit keer heb ik de ochtend dienst, waardoor ik in de middag nog steeds tijd voor me zelf heb en van het weer kan genieten. Want het weer is helemaal omgeslagen, nadat mijn ouders vertrokken is het de hele week stralend weer geweest. Gisteren en vandaag was het zelfs rond de 25 graden!

Reacties

Reacties

Debby

Hoi mandy
Weer leuk om je verhaal te lezen en wat een mooie foto's .
Geloof dat we daar ook nog heen moeten.
Ben heel jaloers op 25 graden, het is hier nu ook lekker.
Veel plezier nog. Lieve groet Debby

mandyvp

Hoi Debby,
Sorry ik had je reactie niet gezien! Ja het is zeker een mooi land! Ik had inderdaad gehoord dat het weer bij jullie gelukkig ook beter werd :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!